Gubbjävel till busschaufför

Är hemma nuuu. Vi slutade efter 11 idag , plus att jag kom sent till skolan så hann vara där typ en halvtimme. Såå onödigt. Men men. Sen efter lunchen åkte jag, Jennie och Erik in till stan och så skulle jag ta en buss till Kummingatan där mamma skulle fotografera en lägenhet, så jag hoppar på 6:an som redan står på stora torget och börjar gräva efter busskortet i en halv minut ungefär. Och så fräser busschauffören:
 
 - "Ska du in eller ska du ut!!? Det står en bakom dig så flytta på dig!!"

Jag sätter mig på första sätet längst fram och skäms eftersom alla i den fulla bussen stirrar på mig när jag ska leta fram busskortet där jag står vid mitt säte. Vi åker i en halv minut ungefär och bussschauffören fräser åt mig igen: 
 
 -"Har du hittat busskortet!?"

Jag blir stressad och letar efter busskortet i alla fickor och svarar: 
 
 -"Ehm, jag ska ha skolkortet här någonstans. Det vet jag.. 

Busschauffören stannar bussen och vänder sig bak mot mig och utropar irriterat:

 -"Det är bäst att du knallar ut ur bussen!!"

 -"Men jag ska ha mitt skolkort här jag är säker på det. Men jag kan väl betala via sms då. Har ju egentligen skolkort, men eftersom du vill ha det nu, så kan jag väl sms:a så går det snabbare.

Busschauffören ser ilsket på mig och pekar mot framdörren som står öppen och fräser åt mig:

 -"Det bryr jag mig inte om! Det blir mycket lättare om du knallar av bussen NU på en gång!!

  -"Ursäkta då!" säger jag surt och hoppar av bussen och får stå och vänta på nästa buss. 

HATAR  busschaufförerna i stan. Han kunde inte vänta i 2 minuter på att jag kunde leta fram kortet. Jävla idiot alltså. Varför jobbar han som busschaufför om han inte ens kan vara lite trevlig? Gubbjävel, hoppas han dör i en trafikolycka. Hahah nejdå, men fan vad sur jag blev.

Nu ska jag ta nåt att äta. Puss på er <3


Kommentarer
Postat av: FANNY

HAHA, vilken idiot!! Vad arg jag blev på den där busschauffören när jag läste inlägget... Hur kan man göra så?! :(



Saknar dig <3333

2010-02-18 @ 18:30:03
URL: http://mariafanny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0