Min största dröm




Jag sitter på min vanliga plats framför datorn i datorrummet och känner att jag inte har något liv.
Varje dag ser likadan ut. Aldrig något nytt som händer. Visst, vissa dagar är man gladare, men det slutar ändå med att man sitter och deppar framför datorn och tänker på hur mycket man inte vill vara här. Hur mycket jag hatar äckliga tråkiga Sverige. Jag säger det inte som alla andra för jag menar det. Jag har aldrig hört hemma här. Sen jag var liten har jag längtat bort härifrån.
Jag kunde sitta i mitt rum och se ut genom fönstret medans jag drömde mig bort. Jag känner det mer för varje dag som går. Visst, man hör dagligen när folk säger att de vill utomlands och resa, men det är inte på samma sätt. De vill bara till värmen eller ha lite omväxling ibland. Men jag vill inte bara åka bort i en vecka. Jag vill flytta. Till ett ställe där jag hör hemma. Ett nytt liv, nya vänner, allt nytt.
Jag vägrar leva det typiska svenssonlivet som alla andra. Orkar inte alla falska otrevliga människor här i sverige. Är trött på att alla är så jävla fega. Ingen som vågar sticka ut. Ingen vågar följa sina drömmar. Reser en gång om året, men skulle aldrig få för sig att flytta ifrån sitt älskade Sverige där de hör hemma. Man reser, kommer tillbaka hem och fortsätter sitt vanliga liv hemma i vanliga Sverige. Jag orkar inte med det "vanliga". Varför ska allt vara så jävla vanligt?
När jag reser känns det som att komma hem och när jag kommer tillbaka till Sverige känns det som att lämna allt.
Jag behöver livsglädje. Jag vill känna lycka och känna mig trygg där jag bor.
Nu vill jag ha förändring. Fuck Sverige.

Ta mig till London, USA, Paris eller Canada, Anything!

























Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag känner också lite så ibland, spec det där med svensson, man vill fan inte vara som alla andra. Jag FÖRSTÅR inte folk som är nöjda med att ha ett vanligt kontorsjobb, skaffa en karl o två ungar. Hur kan man ha det som livsmål?! Hur kan det vara det man vill uppmå? Jag förstår ite...

2010-03-19 @ 00:18:50
URL: http://mpv.blogg.se/
Postat av: Johanna, <3

Älskling! Du har fått mina tankar i din blogg! helt sjukt, jag känner EXAKT likadant. JAg vill inte åka på en resa till typ New York, Jag vill flytta dit då! Jag hör inte heller hemma här utan jag vet det i hjärtat att jag hör hemma med dig i något helt annat land!

USA- Here we come!

2010-03-19 @ 08:20:56
Postat av: FANNY <3

Asså, helt sjukt! Jag känner igen mig så mycket där..! Har varit deppig hela vintern i flera månader och orkar inte med det här livet att först gå till skolan, läxor, middag och sen typ lägga sig..och göra om det dagen efter..vill också bort! Vill inte bara ha lite omväxling, har som mål att inte bo kvar här när jag blir vuxen!! Inte resa från familj och så, men avskyr Sverige också:(



Det är bara några dagar om året jag gillar Sverige - och det är när det är varmt och soligt! Annars är det bara tråkigt, grått och kallt här ... ! Bilderna var underbara



Ringer dig ikväll gumman <3<3

2010-03-21 @ 14:49:52
URL: http://mariafanny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0